کتاب داستان‌نويسي براي کودکان نوشته‌ي پيتر اومي و ليسا روجاني بوچيري اين کتاب اولين‌بار در سال 2013 در مجموعه کتاب‌هاي داميز منتشر شد. اين کتاب براي افرادي است که نوشتن داستان‌هاي کودک و نوجوان رويايي شيرين براي آن‌هاست اما نمي‌دانند چطور بايد چالش‌ها و مسائل اين مسير را بشناسند. اگر شما جزو افرادي هستيد که مي‌خواهيد شروع به داستان‌نويسي کنيد و کتاب خود را منتشر کنيد، کتاب حاضر فرآيند داستان‌نويسي براي کودک را همراه با بهترين و مهم‌ترين نکات ضروري به شما ارائه مي‌کند. ليسا روجاني بوچيري خود نويسنده‌ي بيش از 100 جلد کتاب کودک است و به عنوان نويسنده و ناشر مطرح بيش از 20 سال سابقه دارد. پيتر اومي نيز نويسنده و مشاور نشر است که در کارنامه‌ي کاري خود کتاب‌هاي راهنماي نوشتن داستان کودکانه و نوجوان دارد.


کتاب حاضر از 6 بخش اصلي تشکيل ‌شده است. مخاطب در اين کتاب از ابتدا با الفباي داستان نويسي براي کودکان آشنا مي‌شود. او در ادامه غوطه‌ور شدن در فرآيند نوشتن و خلق داستاني مسحور کننده را با استفاده از نکات و تمرين‌هاي ارائه شده، مي‌آموزد.


اگر به دنبال راهنمايي جامعي براي نوشتن هستيد و مي‌خواهيد نوشتن گونه‌ي متفاوتي از داستان کودک را تجربه کنيد، کتاب داستان‌نويسي براي کودکان مناسب شماست. اين کتاب را انتشارات آوند دانش با ترجمه‌ي سارا کاظمي منش در 426 صفحه منتشر و در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است.


نگاهي به فصل‌هاي کتاب داستان‌نويسي براي کودکان


بخش 1: الفباي داستان‌نويسي براي کودکان


فصل 1: کاوشي در اصول داستان نويسي براي کودکان


فصل 2: کاوشي در قالب‌ها و ژانرهاي کتاب کودک


فصل 3: درک بازار کتاب کودک


 بخش 2: غوطه‌ور شدن در فرايند نوشتن


 فصل 4: چيدمان محيط کار


فصل 5: شروع کردن با يک ايده‌ي فوق‌العاده


 فصل 6 پژوهش درباره مخاطب و موضوع


بخش 3: خلق داستاني مسحورکننده


فصل 7: خلق شخصيت‌هاي باورپذير


فصل 8 پيرنگ ستبر مي‌شود: کشمکش، اوج و گره‌گشايي


فصل 9: مي‌شود صحبت کنيم؟ نوشتن گفت‌وگو


فصل 10: چيدن صحنه


فصل 11: بيان شما: زاويه ديد و لحن


فصل 12: آفرينش آثار غيرداستاني نوآورانه


بخش 4: کاري کنيد که داستانتان بدرخشيد


فصل 13: ويرايش و فرم‌بندي اثر تا رسيدن به پاياني خوش


فصل 14: تصويرسازي از کلمات: دنياي تصاوير


فصل 15: بازخورد و تشويق


بخش 5: انتشار کتاب و تبليغ براي آن


فصل 16: استخدام نماينده‌ي ادبي


فصل 17: پيدا کردن بهترين ناشر و امضاي قرارداد


فصل : پس فشر شخصي را انتخاب کرده‌ايد


فصل 19: به پا کردن کفش آهنين تبليغات


فصل 20: شناخت رسانه‌ها


بخش 6 بخش ده‌تايي‌ها


فصل 21: بيش از ده منبع عالي براي خط داستاني


فصل 22: شهرتي که بسياري از نويسندگان آثار کودک آرزويش را دارند


در بخشي از کتاب داستان‌نويسي براي کودکان مي‌خوانيم


معلم‌ها درباره‌ي کتاب‌هايي که مي‌خواهند در کلاس درس خود معرفي کنند، دغدغه‌ها و شرايط خاصي دارند. البته براي معلمان مقاطع راهنمايي به بالا، خيلي از مسائل به موضوعي که درس مي‌دهند بستگي دارد، اما اکثر آن‌ها طيف گسترده‌اي از کتاب‌ها با موضوعات مختلف را خريداري مي‌کنند؛ مثلا، يک مدير پيش دبستاني، تعداد زيادي کتاب در مورد رفتارها، تجربه‌ها و دغدغه‌هاي کودکان پيش‌دبستاني خريداري مي‌کند. دست براي زدن نيست، نوشته‌ي مارتين اسي انتشارات فري اسپيريت، احساسي که من دارم، نوشته‌ي جان کين (انتشارات پرنتينگ) و بسياري از کتاب‌هاي جيمي لي کرئيس، مثال‌هاي خوبي از عناوين مختص بچه‌هاي پيش‌دبستاني هستند. ما از يکي از معلم‌هاي محبوبمان، جودي فاين اشتاين که خود مادر چهار نوجوان است پرسيديم که به عنوان معلم مهد کودک و دبستان به دنبال چه کتاب‌هايي مي‌گردد. او معتقد است که سن و سطح مطالعه‌ي کودک، نيازهاي او را تعيين مي‌کند. در ضمن به نظر او عامل ديگري که در اين مسئله دخيل است، اين است که کتاب براي مطالعه توسط کودک خريداري مي‌شود يا به عنوان مکمل برنامه‌ي آموزشي درسي‌اش، به نظر جودي، انتخاب کتاب براي کودکاني که در سال‌هاي پايه تحصيل مي‌کنند - يعني کودکستان تا کلاس سوم – به سطح درک کودکان و دانش آموزان بستگي دارد؛ چه زماني که او به دنبال کتاب‌هاي عکس‌دار است تا آن‌ها را براي بچه‌هاي کلاس بخواند يا زماني که اولين کتاب‌هاي سخت يا عکس داري که قرار است


 آن‌ها ببينند را برايشان خريداري مي‌کند.


وجود عکس ضروري است و عکس‌ها بايد شاد و چشمگير باشند. طنز هم يکي ديگر از مومات اين کتاب‌هاست زيرا از درون کودک برمي‌خيزد و روي او تأثير مي‌گذارد. کودک دوست دارد به ديگر افراد مثل خودش بخندد، بنابراين اگر قهرمان داستان کارهاي به ظاهر احمقانه يا بانمک انجام دهد، خيلي بهتر است.


جودي کتاب‌هاي عکس‌داري را دوست دارد که در فضاي کلاس و فارغ از سطح کلاسي بچه‌ها سبب بحث‌هاي بامعنا مي‌شوند. از نظر او اگر کتابي بتواند مهارت‌هاي تحليلي کودکان را تحريک کند، يک مزيت براي آن کتاب محسوب مي‌شود. جودي از کتاب‌هاي بازاري، سطحي و خارجي پرهيز مي‌کند. او در مورد دوران مياني سال‌هاي تحصيلي پايه (کلاس‌هاي چهارم و پنجم) مي‌گويد:


در اين مقطع عکس‌ها چندان ضروري نيستند اما همچنان چاشني طنز اهميت دارد. من به پدر و مادرهايي که فرزندانشان خيلي به کتاب خواندن علاقه نشان نمي‌دهند مي‌گويم اجازه بدهند بچه‌ها چيزي را که آن‌ها مي‌توانند برايشان تهيه کنند، بخوانند (حتي کتاب‌هاي کميک).


با خواندن اين کتاب و يادگيري نحوه نوشتن داستان براي کودکان مي توانيد قصه کودکانه و قصه شب نيز ياد بگيريد و براي بچ ها بخوانيد.

نوشتن قصه کودک

فوايد قصه شب براي بچه ها

قصه خواندن

چرا آموزش داستان نويسي به کودک اهميت دارد؟

خودت داستان بنويس

دربارهي کتاب داستاننويسي براي کودکان

آموزش داستان نويسي به کودکان، چگونه؟

کتاب ,کودکان ,کودک ,کتاب‌هاي ,داستان‌نويسي ,نوشتن ,داستان‌نويسي براي ,براي کودکان ,اين کتاب ,کتاب داستان‌نويسي ,که در ,ليسا روجاني بوچيري

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

چه گونه یک مدرسه بانشاطی داشته باشیم وصال کنکور مقالات آموزش سخنراني عینک آفتابی پونی فران khafesharif raheomid softbookfree محمد جهانسیر بیا و خطی بخوان