کودک با خواندن يا گوش سپردن به
در اين ميان وظيف? بزرگسالان تنها ايجاد اشتياق به خواندن در کودکان نيست. بلکه آن ها بايد براي تداوم خواندن در گروه هاي سني برنامه هايي را پيش بيني کنند تا عادت به خواندن در درون کودک، پايدار و نهادينه شود.
کتاب هايي که براي کودکان انتخاب مي شود بايد جذاب ، عميق و شيرين باشند و با تجربه ها، نيازها، علايق و توانايي هاي آن ها هماهنگ باشد و به کنجکاوي ها و آرمان هاي بلند پروازان? آن ها پاسخ دهد. کتاب مناسب، تخيل کودک را تقويت مي کند و بر تجربه هاي او مي افزايد. به او لذت مي دهد و او را به خواندن علاقه مند مي کند.
اما چه کسي بايد براي کودک بخواند و به او خواندن ياد بدهد ؟ بديهي است آموزش خواندن به کودک،کاري مشترک بين مدرسه و والدين است. وظيف? والدين تنها اين نيست که براي کودک کتاب را بلند بخوانند يا به او الفبا ياد بدهند . بلکه آن ها بايد کودکان را به خواندن علاقه مند کنند، بر پيشرفت خواندن کودکان نظارت کنند و راهنماي آن ها باشند.
نقش خانواده از گهواره و
ادبيات هر قومي پر از اشعار و ترانه هايي است که در سنين ابتدايي و از راه گوش، کودک را با صداها و ساختمان شعر وقصه آشنا مي کند و لحظه هايي لذت بخش براي او خلق مي کند.
از جمله مهم ترين پيامد هاي داستان خواني، نزديک کردن اعضاي خانواده به يکديگر است. در اين جا خواندن
وقتي کودک خواندن را ياد گرفت و براي خواهر يا برادر کوچک تر يا پدر و مادرخود داستان خواند، حس اعتماد به نفس در او تقويت مي شود.
با اين همه، کودکان هر قدر هم در خواندن توانا شوند و مهارت پيدا کنند هنوز نياز دارند کسي برايشان کتاب بخواند. براي کودک مفهوم خواندن چيزي فرا تر از تلفظ کلمات است. همچنين شنيدن داستان به شکل گروهي بسياردلپذيرتر از تنهايي خواندن آن است.
چرا آموزش داستان نويسي به کودک اهميت دارد؟
مي ,خواندن ,ها ,کودک ,کتاب ,کودکان ,آن ها ,مي کند ,مي شود ,به او ,به خواندن
درباره این سایت